Van 10 naar 1




Her en der in Blogland lees ik stukjes over
"van 10 naar 1"

Wie daar mee begonnen is en waarom,
is me niet geheel duidelijk.
Misschien wel een gevolg van
"40 dagen bloggen"?

Het leek me een uitdaging
 nu ik tijdens deze periode 
weinig kan verzinnen om over te bloggen.
Weinig of geen maaksels
om te laten zien.
En er zitten zoveel plannen in mijn hoofd! :-(

Dus vooruit laat ik me er maar aan wagen!

10 dingen over mezelf
Familiemens -  helemaal!
"Moeke" -super trots op het minimeneerke
Dierenvriend - en al helemaal een hondenmens
Buitenmens en kampeerfreak
jarenlang met een Albatros, nu met de Feeling. (dit even voor de kenners)
Duurzaam leven -althans ik probeer maar er is nog werk aan de winkel
Altijd wel iets aan het "fröbelen"
Sportief
(momenteel een tikkeltje minder)
(grote) Babbelkous
Ietsjes onzeker
Moeilijk nee kunnen zeggen


9 dingen die ik leuk vind
Het minimeneerke (uiteraard op plek 1)
Frankrijk en lavendelvelden
Dranouterfestival
Wintersport (zelfs nu nog)
Fluitende merels in de ochtend - instant gelukkig
Stoffenwinkels
Wandelingen met de honden - en de echtgenoot. Hij mag ook mee! ;-)
Fotografie
Puppies


8 dingen die ik niet leuk vind
File's en verkeersdrukte
Zwerfafval
Nutteloze plastieken verpakkingen
Vuile Kattenbak
Gezelschapsspelletjes
Arrogantie
Strijken
Car wash


7 plekken waar ik graag ben
Thuis
Aan zee in Nederland
Mini campings
Bretagne
Bergen
Huisjes met een "vue"
Overal eigenlijk als het gezelschap maar goed is.


6 manieren om mijn hart te winnen
Bloemen
Handmade cadeautje
Lekker koken
Goeiedag wensen
Onverwachte post
Gemeende reactie op mijn blog ;-)


5 plaatsen waar ik nog (terug) heen wil
Scandinavië Noorwegen
Schotland
Griekenland
Rome
Frankrijk - altijd en overal

4 dingen waar ik niet zonder kan
Gezin
Mijn honden 
Naaimachine
Tandenborstel


3 lievelingsliedjes
Hallelujah - Gabriel Rios
Dew on the vine -  Bear's Den
Set fire to the rain - Adèle (en nog veel meer van haar)


2 wensen
Gelukkige kinderen en kleinkinderen
Gezondheid voor de hele familie
(ja super cliché maar wel het enige dat telt)

1 laatste woord
Verdraagzaamheid !!!



Reacties

  1. Leuk om te lezen!
    Ik zou je wel een keertje onverwachte post willen sturen, maar indien ik nu je adres vraag, wordt het dan verwachte post...?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, absoluut verwachte post dan.
      P.S. Ik verwacht niets . Je kan mij altijd sturen , Leen. :)

      Verwijderen
    2. Ha Brigitte, misschien moet ik dat maar eens doen ;). Leuk je nog eens te lezen, al is het dan maar een heel kort stukje :).

      Verwijderen
    3. Ik zeg hier geen nee tegen, Leen! :-)

      Verwijderen
    4. Dan mag je me je adres mailen :).

      Verwijderen
  2. Oh ik leer bij, ik wist niet dat gezelschapsspelletjes niet in de smaak vallen ;-)
    Bij de dingen over jezelf past ook wel dat je een supervriendinneke bent hé ! xxx
    Schotland blijft mij ook lokken, en Vee, misschien zitten daar wel toekomstplannen in....een vriendinnekesreisje ofzo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan niet goed tegen mijn verlies! ;-) Ja dat zou de max zijn! De haaksetiers naar Schotland!

      Verwijderen
    2. Jep ! Goed plan !! Weet je wat ik ook ooit las : een handwerkcruise op de noorse fjorden......

      Verwijderen
  3. leuk om dit alles over je te lezen en te weten. En wat een mooie fotocollage.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met plezier gelezen!
    Heeft onliemie een herstyling gekregen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben een tijdje weg geweest van bloggen dus die '10 naar 1' dingen gemist, maar wat
    is dit leuk om je zo te leren kennen, alhoewel door het volgen van je blog wist ik er
    al aardig wat van. Wel grappig van die gezelschapsspelletjes, daar vind ik ook echt
    niets aan en kattenbak schoonmaken, snertwerkje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blijkbaar ben ik een open boek aan alle reacties te zien. 😳

      Verwijderen
  6. Fijne fotocollage! En leuk om je nog meer te leren kennen. Ik ben het in veel met je eens alleen....ik ben gek op gezelschapsspelletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zei het hierboven al. Ik ben een winner en dat lukt niet altijd. Een winner en een slechte verliezer! 😉

      Verwijderen
  7. Wat leuk om nog wat meer over je te weten te komen. Ondertussen bedacht ik me ook wel dat ik al heel veel van je wist. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk, die van 10 naar 1, blij toe om je zo te leren kennen.♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alé, dan moeten we niet voorstellen om een gezelschapsspelleke te komen spelen terwijl je arme botten genezen? :-)
    Zo'n lijstjes vind ik altijd fijn om te lezen.
    Liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je mag altijd gewoon komen babbelen. Dat doe ik wel graag! 😊

      Verwijderen
    2. Ik ook, en daar ben ik een pak beter in dan in gezelschapsspelletjes. :-) :-) :-)

      Verwijderen
  10. Net zoals de meeste mensen hierboven , wist ik al heel veel van jou.
    Ik ben vooral verwonderd dat 'carwash' bij jou bij de niet-leuke zaken staat, voor mij hoort het bij de geweldige dingen des levens . Dochter en ik kijken telkens ernaar uit en we lachen ons te pletter als de bananen komen afgezwiept. Top is dat!

    Zeer mooie collage. De fotolessen beginnen vruchten op te leveren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je gaat het niet geloven : ik ben altijd bang dat ik tegen die voor mij ga rijden. Te weinig vertrouwen in de techniek. 😕 De fotolessen liggen op "hun gat" sinds de arm. Jammer hé?

      Verwijderen
  11. Wat leuk om te lezen!!!
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tof, nu kan ik me nog een beter beeld van jou vormen. Ik kan me zelfs in vele dingen terugvinden en dan speciaal in jouw 2 wensen. Meer heeft een mens niet nodig. Heel vele groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk “van 10 naar 1”. Had het nog nergens gezien maar zo krijg je wel een mooi inkijkje in iemand zijn leven .

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind het ook leuk om zo over je te lezen. Van 10 naar 1 kende ik nog niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super om te lezen! En wat een leuk idee, die 10 naar 1... Geniet maar lekker van het 'Moeke' zijn voor Minimeneerke, dat zie ik er een paar keer in terug komen, zo leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk om over jou te lezen! Ben een poging aan het doen weer een beetje bij te lezen... Valt nog niet mee, ga ook niet alles lezen en overal op reageren, maar doe een poging ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.